Thursday 22 September 2011

Jalan raya di Equine Park tidak selamat dilalui

SERI KEMBANGAN: Keadaan jalan raya di kawasan Equine Park, di sini, yang tidak rata, beralun dan berlopak menyukarkan kenderaan yang lalu lalang di kawasan terbabit.

Penduduk Fahmi Azizan, 25, bekata, keadaan ini telah berlaku sejak beberapa tahun lalu dan masalah masih berterusan sehingga hari ini.


“Saya pun tak faham kenapa jalan di sini selalu berlubang sedangkan ia sudah beberapa kali diturap oleh pihak berkuasa tempatan (PBT).

“Tayar kereta saya juga pernah pecah ketika melalui jalan ini dan ia jelas menunjukkan jalan ini memang tidak selamat untuk dilalui lebih-lebih lagi kepada kenderaan kecil,” katanya yang ditemui, semalam.


Pelajar, Zaihasrul Zahidi, 27, berkata kemalangan juga sering berlaku terutama di kalangan penunggang basikal selain mengalami kerosakan kenderaan disebabkan keadaan jalan yang teruk itu.


“Kami terpaksa menanggung risiko menggunakan jalan ini setiap hari kerana ia adalah jalan utama untuk kami keluar masuk dan satu-satunya jalan yang ada untuk penduduk ke tempat kerja,” katanya.

Menurutnya, pihak berkenaan sepatutnya mengkaji keadaan jalan ini dan menurapnya semula supaya tidak membahayakan keselamatan pengguna.


“Kami tidak tahu apa yang ada dalam lopak air itu. Kadang-kadang, ada paku, kaca dan benda tajam lain yang terkumpul dan perkara seperti ini yang boleh mengakibatkan kemalangan,” katanya. Selain itu, beliau berkata, jika berlaku hujan lebat, permukaan jalan itu akan turut ditenggelami air dan menyukarkan pemandu.-metro

No comments:

Post a Comment