Friday 16 September 2011

Zaid mohon maaf kepada PM isu ISA

KOTA BHARU: Presiden Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA), Datuk Zaid Ibrahim semalam memohon maaf secara terbuka kepada Datuk Seri Najib Razak kerana menyifatkan Perdana Menteri tidak akan membawa perubahan besar dalam pentadbiran negara.

Sambil memuji langkah terbaru Najib memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu yang sebelum ini lantang mahu akta berkenaan dimansuhkan, berkata beliau tidak melihat keputusan terbaru kerajaan itu sebagai gimik politik untuk meraih sokongan.

“Keputusan itu berpaksikan keperluan semasa negara. Saya anggap ini hadiah besar Perdana Menteri kepada rakyat yang cukup bermakna, saya rasa beliau menempa nama dalam sejarah kerana dengan tindakan itu memberi kembali kebebasan kepada rakyat, sekali gus menjamin bahawa demokrasi akan terus kekal di Malaysia.

“Sebagai seorang ahli politik yang sentiasa memperjuangkan demokrasi dan hak asasi rakyat, saya gembira dan bangga dengan perkembangan ini,” katanya pada sidang media di kediamannya di Pasir Hor, semalam.berita harian

No comments:

Post a Comment